lördag 25 januari 2014

Hormoner

Hormoner ur balans kan nog vara det värsta jag vet. Och jag får skylla mig själv som orsakat det den här gången. Ett december med fri kost som inkluderade både socker, gluten och alkohol har satt sina spår.

Exempel. Igår var jag lite lättretlig och hade ganska dåligt tålamod med familjen.
Idag vaknade jag arg, förbannad, irriterad och bitter. Åt frukost. Tog mina lyckopiller. Promenerade iväg till Therese och inser på vägen att jag glömt att ta med en sak..... vilket leder till att jag börjar gråta. Väl framme bryter jag ihop totalt, sitter i soffan och tokbölar så stackars lilla My blir rädd för mig. Efter lite bebismys i sängen och vila åkte vi till Sollentuna och tränade. Gick förvånande nog ganska bra och jag klarade tom av att bli korrigerad tekniskt utan att bryta samman. Var tom trevlig mot medtränare....

Ställde dock in eftermiddagsplanerna som jag hade med M, eftersom jag vet att jag inte klarar av speciellt mycket just nu.
Minsta lilla motgång, riktiga skitsaker egentligen, får mig att gråta. Instabil deluxe.

Jaja, bara att bita ihop, avstå från ffa socker och hoppas på att kroppen hittar tillbaka till en bra balans. För att må såhär dåligt runt ägglossning och mens är verkligen ingen höjdare.

- Evelina.

Inga kommentarer: