måndag 7 december 2009

En trettondeplats

Blev en 13:e-plats i min första BF-tävling, har suttit och tittat på lite bilder nu på morgonen och kan återigen konstatera att jag är hur nöjd som helst!! Totalt tävlade 16 tjejer i min klass :).
Lite kort om lördagen då innan jag bombar på med lite bilder.
Klev upp vid halv sju och blev helt chockad av vad jag såg i hotellspegeln.... bara gapade... jag var stenhård. Så sjuk känsla. Jag försökte puta med magen men det fanns inget att puta ut, den förblev platt och hård =). Vi knatade ner till frukostbuffén, jag åt 4 äggvitor samt 2 medhavda riskakor med nutella *namnam*. Efter hår-fix och en liten smink-grund så fick vi skjuts av Micke, Madde och Susanne ner till Svenska Mässan, skönt att få åka bil i regnet. Tack!! Framme på plats vid 9-snåret och tävlingen började 10:45, så vi sminkade klart, la mer färg, kladdade med dream-tan och åt lite mer riskakor med nutella för att fylla upp mig lite. Strax innan vi skulle ut på scen och stog backstage och väntade på att korta klassen skulle blir klar så kom ett litet sting av nervositet, men det släppte rätt fort och när jag spatserade in på scenen så kände jag enbart lycka. Jag var där, jag har klarat av det! Jag tycker poseringen gick bra med tanke på att jag tränat alldeles för lite på det, det enda som var jobbigt var att jag skakade så sjukt mycket och min skuldra/nacke snörpte åt ordentligt så min vänstra underarm och halva handen domnade bort. Micke hjälpte till med massage mellan rond 1 och 2 och då höll jag nästan på att svimma, så ont gjorde det.. sprang omkring och viftade lite på armen, åt mer riskakor, fick dricka 3 små klunkar vatten (som smakade apa) och liite resorb. Sen var det dags för ombyte, på med gröna baddräkten, i med blomman i håret och nya örhängen och skor. Mycket småpill :) Åsså fixa med kladdfärgen igen, det var nog det jobbigaste på hela helgen, all kladdig färg (man har färgen för att framhäva musklerna, de syns bättre med mörkare hud) *uuuh*. Efter rond 2 så visste jag att jag inte hade gått till final men det tog ett tag innan vi fick resultaten och efter de kom så torkade jag av all överflödig färg och svidade om till Fairings-kläder och skuttade ner till Fitnessmässan och hjälpte Lasse och Lindha. Det var skitkul att stå i montern och sälja, dessutom var jag så hög på både endorfiner, adrenalin och socker (hade ju petat i mig kladdkakan!). Efter ett par timmar i montern åkte vi upp till Nordstan och åt pastabuffé och gick på Espresso House, vilken skön känsla att kunna beställa och äta utan att bry sig om antal kalorier...Kvällen spenderades sedan på hotellet, åt fudge, kladdkaka och drack cider medans vi gjorde oss i ordning för efterfesten som var på Gothia Towers.

Nu har jag babblat klart, här kommer bilder, inte i någon speciell ordning... (tagna av Linda Fodor, Thérèse och från muscle.se)

4 kommentarer:

Anna sa...

Den OTROLIGA förvandling du gjort sedan -03 är ngt av det bästa jag sett!!! O så läskigt snygg du var på scenen i helgen! Du är en riktig inspiration!

Mvh, Anna

Andreaz sa...

Grymt bra jobbat i helgen! Ser jag fram emot att se dig på scen snart igen.

Mvh / Andreaz

Eva sa...

En helt otrolig förvandling på dessa år.....det visar ju att det verkligen går och fungerar... Gäller bara att starta i ruta 1 och komma igång.
Grattis ännu en gång....

// Eva

Johanna Lundberg sa...

Bra jobbat!! =)
Jag är imponerad!