fredag 11 december 2009

Min viktresa.

tänkte dela med mig av mina små viktresor genom åren.
Uppvuxen mullig och har alltid varit större än genomsnittet/bekantskapskretsen. Kan inte komma ihåg att jag någonsin identifierat mig som en smal person.

Sommaren 2003 köpte jag en snygg kjol som jag ville ha, men upptäckte att jag inte alls kom i den och bestämde mig då för att göra något åt saken. Kjolen hängde jag upp på garderobsdörren så att jag såg den varje morgon och kväll, som en påminnelse!
Såhär såg jag ut då, på ca 86 kg.




Tror det tog ca 1år att gå ner ungefär 20kg, när jag separerade från min dåvarande pojkvän (våren 2004) så vägde jag runt 68kg och där höll jag mig ända fram till hösten 2005 då jag fick ett ryck och körde igång en diet för att gå ner till drömgränsen 60kg. Har dåligt med bilder från den här tiden dock. Började även med styrketräning i November 2005, innan dess hade jag enbart tränat dansklasser/aerobics/step-up samt lite spinning och body-pump.

Prickade dock aldrig 60-strecket utan jag upptäckte att styrketräningen var så vansinnigt rolig att jag istället började äta lite mer och träna tyngre i hopp om att lägga på mig lite muskler.
Från April 2006 till December 2006 gick jag upp från 62-78kg!!

Januari 2006

April 2006


Januari 2007 började jag dieta igen, återigen med målet 60kg. Dieten gick långsamt och med en del "pauser" men höll i princip alltid lite koll på energi-intaget. Sommaren 2007 började jag även med löpningen.

Januari 2007

Oktober 2007

Mars 2008
September 2008

Vintern 2008 ställde jag upp i Body Open Body Fitness och vägde vid fototillfället 61kg. Efter den tävlingen så bestämde jag mig för att satsa på en riktig tävling och i juni 2009 startade jag tävlingsdieten på 71kg (jepp, åt upp mig lite där en smula igen).

September 2009



December 2009, tävlingsvikt 53-54kg =)

9 kommentarer:

Elin sa...

Ville bara säga att jag läst din blogg i snart ett år och jag tycker fortfarande att du är sjukt inspirerande. :)

Jenny sa...

Sååååå himla duktig. Jag är väääääldigt imponerad och du ger mig en massa inspiration. Men famförallt är jag imponerad av din egen styrka till att genomföra den här resan. Tänk vad en kjol kunde göra ;)

Micke sa...

En annan typ av samma resa.

http://www.arthistory.cc/ironman/

skuggan sa...

Helt underbar resa och jag hade aldrig kunnat tro att det var en o samma person om jag hade träffat dig -03 och sedan nu på FF. Du verkar även ha ändrat dig på andra sätt under dessa år, frisyrer, tatueringar, klädsel mm.. ombytlig? ;)

Evelina sa...

Tack söta ni!

Skuggan: på sätt och vis är jag inte samma person som -03, mycket har hänt både på insidan såväl som på utsidan. Jag har verkligen hittat mig själv under dessa år =), blivit mjukare och mer öppen och framförallt gladare.

GOD JUL till dig och Sune.

ÄtaTränaKämpa sa...

Wow, vilken skillnad. Imponerande och inspirerande!

Anonym sa...

Shit Evelina!!! Grymt bra gjort!! Maria Hagström

Therese sa...

Wow!!! Jag blir jätteimponerad!!! :)

//Therese

Anonym sa...

Hej, bra att du är nöjd med dig själv, fast det jag ser är inte harmoni, utan en person med viktfobi, en ätstörning, den andra sidan av myntet, att enbart leva för att visa upp träningspass o till gränsen på undervikt, inte så roligt, kan du själv se, skillnad på ditt människovärde och att de inte sitter i kilona? skulle världen gå under om du gick upp 3 kilo,? tycker du att en ostsmörgås är att synda?