lördag 30 maj 2009

Stockholm Marathon

Lördag 30 Maj.

Jag tog mig i mål... ja det gjorde jag!!!!
Men tiden är väl inget att hurra för, jag hade varit mer nöjd om
jag hade spöat förra årets tid, men nu blev det inte så tyvärr.

Snabb resumé.

0-5km, lätt men oerhört trångt

8km Pappa langar vatten/sportdryck

5-10km fortfarande lätt och jag höll min tidsplan

10-15km helt under kontroll

16km Pappa langar sportdryck

15-20km Börjar bli tungt i benen... för tidigt *blä*

20km Anna langar sportdryck
här var planen att öka en smula men det var segt nu...

20-25km JAG HATAR GÄRDET

25-30km, tufft. Blytunga ben
vid 28km var jag tvungen att gå en bit för att skaka loss lite i benen.

29km Pappa langar vatten/sportdryck

30-35km plågsamt....

36km Cindy langade sportdryck
inser att 5 timmar blir svårt att nå

39km Therese langar vatten

40km Mattias peppar på och gör sällskap en bit
försöööker öka sista biten men haltar snarare lite snabbare bara
ont ont ont.

In på stadion, superhärlig känsla ändå att faktiskt fullfölja.

Mamma och pappa står på läktaren och vinkar, jag vinkar tillbaka och speakern ropar mitt namn

Orkar med en liten slutspurt!!

Loppet i siffror: (från SM-hemsida)

Sträcka: 42195 meter
Tid: 05:06:26
Snitt: 7:15min/km



Loppet i siffror: (enligt min Garmin)

Sträcka: 43210 meter
Tid: 05:06:26
Snitt: 7:09min/km
Puls: 163/184

(vad som hände vid milen borde vara att gps'en fick tuppjuck under slussen)


Var det så här jobbigt förra året??
Idag var sista 12km en ren och skär plåga så jag är så nöjd att jag kravlade mig i mål.

3 kommentarer:

Micke sa...

Svårt med värme. Men en riktig bravad trots att din kurva inte gick som du önskade. Jag betraktade några av de jag hjälper och stod vid centralstationen kl 3 och smög sen upp mot Odengatan och sista rakan. Fint lopp.

Dags att börja träna själv.

Henrik sa...

Grymt bra att slitet av dig, det var tufft, tufft tufft igår. F.n så mkt besvärligare än förra året (tycker jag med många andra).
Njut nu av detta ett tag så är det bara att börja ladda om inför nästa år sen:)

Alfa Tik sa...

Superduktigt gjort!