fredag 7 maj 2010

Test, iform

Gjorde test om vilken träningstyp jag är och vad som borde passa mig bäst.
Såhär blev resultatet:

"Trekkern - oberoende och disciplinerad

Teknik skrämmer inte en trekker - hela tiden hårt och monotont arbete.

Dessutom är du oberoende och ställer höga krav på dig själv.

Personlighet: Du är pålitlig och insiktsfull. Logisk och detaljorienterad som du är, trivs du bäst i en välstrukturerad arbetsmiljö där du alltid utför dina arbetsuppgifter med största omsorg.

Fitness: Trekkern föredrar den frihet det innebär att träna ensam
framför lagsportens sociala sida. Du har stor självdisciplin och kräver många timmars träning av dig själv. För att komma i god form ska du göra långa cykelturer, helst i uppförslut. Om du ska styrketräna krävs fasta program inom t ex bodybuilding så att du hela tiden kan följa din utveckling, dina framsteg och resultat. Vad angår smidighet trivs du bäst med övningar hemma på golvet.

Peak: Trekkern är en verklig nattuggla och har därför också sin energihöjdpunkt sent på kvällen. Du kan lika gärna strunta i att försöka komma upp på morgonen för att löpträna. Försök i stället planera in dina träningspass på kvällen när det inte är smockfullt på gymmet.

Träningsmöjligheter
KONDITION: Karate, landsvägscykling, långdistanslöpning, simning
STYRKA: Viktträning i gym eller hemma
SMIDIGHET: Stretchövningar, yoga, pilates - kan göras hemma"


Ganska mitt i prick om jag får säga det själv... :D

Testa dig själv på Iform.se


1 kommentar:

Tove sa...

Haha, Passade faktiskt mig med som handen i handsken. Senast idag har jag cyklat i uppförslut och kört igenom att strukturerat pass i gymmet :) Själv givetvis;)