lördag 7 augusti 2010

Månkarbo Marathon DNF

DNF = did not finish... sorgliga bokstäver... Men idag fungerade det inte alls... Var väldigt kaxig i starten och under första 2 varven, sedan fick jag bita i det sura äpplet.... kroppen bara vägrade... Inget speciellt som var jobbigt, allt var bara supertungt. Hade haft sällskap hela vägen i ett bekvämt 6:30-tempo men vid 19-20km började jag få problem att hänga med och vid halvmarapasseringen hade jag tappat dem helt. Promenerade med sällskap av pappa en bit vid varvningen ut på fjärde varvet och drack resorb och tog en gel i förhoppning om att få en nytändning... men icke, gick bara tyngre och låångsammare... till slut var jag nere i promenad-tempo och promenera en mara tänker jag inte göra!! så jag bestämde mig redan där, vid 23km att inte fullfölja... försökte springa så mycket som möjligt men orkade bara 2-300 meter i stöten... sista 7km tog en hel timma, jämfört med tidigare 45min.....

Jag är ledsen, arg, förbannad, förvirrad och väldigt förvånad. Jag var tydligen inte bättre än såhär idag... bara att träna vidare. Framförallt långpass måste jag öva på.
Har iaf återfått respekten för distansen!!!

Dagens dystra siffror:
Sträcka: 28,46km
Tid: 03:19:56
Snitt-tempo: 07:02min/km
Snittpuls: 160bpm
Maxpuls: 172bpm

1 kommentar:

Mats sa...

Som du skriver, bara att träna vidare, du fixar det nästa gång!