torsdag 27 november 2008

Mina katter

Mina katter är mina ögonstenar, mina bebisar. Frida min första katt är 5år och kommer från ett stall på Ekerö. Hon var vild när hon flyttade in hos mig men efter ca 3 veckor så lekte hon med mig och lät mig klappa henne. Nu är hon hur gosig som helst, men något blyg och reserverad mot nya människor.

Frida
Arrak min andra katt, köpte jag från Föreningen Djurhjälpen 2004.
Han är klumpedunsen i familjen, den enda som inte kan hoppa upp på bokhyllan.

Arrak till vänster, Frida till höger.
Mirre, min tredje katt var det inte riktigt meningen att jag skulle ha... Hon kom till mig i Januari 2005 som akuthemskatt. Jag tar hand om katter som Stockholms Katthem inte har plats för på katthemmet ibland och Mirre var en av de första som bodde hos mig. Hon såldes som ensam-katt till en kille i Uppsala men kom tillbaka till katthemmet i September då hon inte gillade att bli lämnad ensam. Jag såg henne på hemsidan och ringde och bokade henne med en gång. Mirre är ruskigt social och tvångskelar med mig varje tillfälle hon kommer åt.

Mirre fångad i en gäspning.

Sensimilio min nuvarande akuthemskatt och Arrak.

Såhär ligger de nu.... mina tre sötnosar och jag myser.
Gammal bild men såhär ligger Mirre väldigt ofta.

*mjau*

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina katter är jättefina! Det är verkligen väldigt bra att vara stödhem! ;) /Tass, katterna på Katthemmet Kompis