lördag 8 november 2008

Dietuppdatering.

Förra lördagen vägde jag 65,4kg, idag, (lördag) väger jag .... 65,4kg. Det har inte hänt ett dugg på vågen. Jag har inte fuskat, jag har varit duktig och följt coachens direktiv om 2000kcal/dag. Dessutom har jag tränat nästan 13 timmar, /sprungit nästan 6mil/
4 styrketräningspass/1 spinningpass/
1 cirkelträningspass/50min crosstrainer.
Jag märker dock viss skillnad på mina byxor, som sitter lösare och lösare och jag får dra åt bältet lite mer för varje dag - tur det annars skulle jag bli ledsen.
Nästa vecka ska det sänkas till 1800/dag, dessutom jobbar jag långvecka (60timmar) så vi får se hur jag lyckas med träningen. Planen är att jag ska köra såhär iallafall:

Måndag: jobb - löpning hem.
Tisdag: jobb - crosstrainer innan, styrka efter.
Onsdag: ledig - löpning fm, styrka em.
Torsdag: ledig - vila.
Fredag: jobb - crosstrainer innan, stryka efter.
Lördag: jobb - löpning hem.
Söndag: jobb - styrka+ crosstrainer efter.

Idag ska jag vila helt, behöver handla.. Går ganska mycket bär/frukt och grönsaker iom att det är de enda kolhydratskällorna i min diet. Jag mixar bär tex, 100g blåbär, 50g jordgubbar och 250g kvarg (lidls variant av lätt-kesella) med en skvätt fun-light och får en supergod protein-"smothie", nästan som yoghurt fast godare :)
Behöver handla till katterna också så jag ska en sväng till Bromma Zoo.

Ha det bäst!

1 kommentar:

Spider-Man sa...

Stod still denna vecka också. Iofs vart i tyskland på vinproving å oktoberfest å flyttat. Men de är fan jobbigt när man kämpat å endå står still...
Kolla 4 grabbar som vi alla ska ner i vikt...:-)
http://fetknoppar.blogspot.com/