lördag 29 november 2008

Body Open -Body Fitness

Tänkte berätta lite om vad det är för tävling jag dietar inför. Den heter alltså BODY OPEN och är en fototävling i tidningen Body. Reglerna är som följer:

*"Du får inte ha tävlat i en "riktig" body fitnesstävling.
*Du måste använda en enfärgad bikini – dock i valfri färg. String är ej tillåtet.
*Du behöver inte använda skor på bilderna. Men det är tillåtet att göra så förutsatt att de är av sk pumpsmodell, med täckt tå och häl.
*Du ska skicka in fyra foton i färg mot neutral bakgrund, enligt nedan." (taget från hemsidan)

Jag ska alltså knäppa kort på mig själv (19 dec) i följande poseringar och skicka in till tidningen.
(obs, det är inte jag på den här bilden)
Det domarna tittar efter är: "En atletisk, frisk och vältränad fysik, med symmetrisk balans och harmoni i alla kroppsdelar. Du ska ha en låg halt av kroppsfett, men ej vara så väldefinierad att djupare muskelseparation eller markeringar framträder. Även hår, ansikte och hudens beskaffenhet, samt din förmåga att presentera dig själv bedöms. Totalt sett ska du utstråla att du frisk, vältränad och välmående" (taget från hemsidan)
Jag har alltså köpt färg så jag ska bli sådär pepparkaksbrun, musklerna syns bättre då än med min gräddvita hy. Ska försöka få tag i en bikini också, kanske hittar jag något på Fitness Festivalen nästa helg.

2 kommentarer:

Linda sa...

Även om jag tror att du är sötare gräddvit än pepparkaksbrun så vet jag att det kommer att bli skitbra bilder på dig. :) Gosiga katter du har! Jag har en liten pälsboll på åtta kilo som ligger bakom min nacke nu och ser till att jag inte fryser... :)

Anonym sa...

trevligt med en till som gillar att träna