tisdag 23 september 2008

Höstens första långpass.



Jag trodde jag skulle frysa i trekvartsbyxor och t-shirt, det visade sig vara fel.
17grader varmt och strålande solsken gjorde att jag ångrade att jag inte skaffat mig ett linne i funktions-material.
Visst jag har ett, men det är sponsrat av jobbet och har loggan på ryggen, skulle behöva ett neutralt.

Sprang 2 mil idag, första milen var lätt och väldigt rofylld, kunde springa och filosofera, den tog 64min49sek.
Vid 10km så fick jag lite ont i höger ljumske och det saktade
ner mig en smula, men det var fortfarande inte jobbigt...
Det jobbiga kom vid 15km då hade jag inte mycket krafter kvar,var dessutom tvungen att stanna vid ett rödljus, tappade rytmen totalt, sista kilometern tvingade jag mig att öka på lite bara för att testa om det gick. Andra milen sprang jag på 67min26sek.
Totalt tog det 2h12min15sek! Inte världens bästa pass,
men väldigt skönt att känna att jag inte dör av distansen,
även om det var rätt trögt mot slutet.
Godkänd snittpuls iaf, bara 156.
Gillar känslan av att verkligen ha tagit ut mig, känslan i benen efter ett långpass är lagom bisarr. Att börja gå efter att ha sprungit långt är svårt, stumt och vingligt :).
But I like it.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bra du =)
puss!

Linda sa...

Jisses, jag hade dött. Löpning har ju aldrig varit min grej riktigt... :) Jag är mäkta imponerad av dig!

Evelina sa...

Syrran- Du är bra du med!!

linda- Tack så mycket, löpning har inte varit min grej tidigare heller
men jag är glad att jag börjat.
Det är så kul..

/Evelina

Callisto sa...

Jag ska nog snylta lite på motivation och energi från din blogg. Så snart virusskiten släpper greppet om mig så ska det formas!!!