onsdag 7 januari 2009

Systemet upptaget....

Oj vilken härligt busy dag. Helt klart väldigt annorlunda än en stillasittande arbetsdag. Skönt med variation :) Dagen började med ett gyn-besök för att kolla om jag har pcos, det har jag inte *woho*. Fick kika lite själv och såg ett ägg... coooolt. Efter det åkte jag till Fridhemsplan för att knäppa kort till visumet. Växlade pengar på Pressbyrån då automaten enbart accepterade mynt. Knölade in mig i automaten och började pilla på pek-skärmen... "Systemet upptaget, vänligen vänta en minut." Ok, väntar en minut.... pillar igen.. "Systemet upptaget, vänligen vänta en minut." Väntar igen... två minuter den här gången just in case.... Petar igen..."Systemet upptaget, vänligen vänta en minut."Ahhhmeeeen dryygt. Kliver ur ringer och felanmäler skräpet, frågar var det finns fler automater och åker till Odenplan. Automaten på Odenplan tar inte mynt... bara kort. Kul! Jättekul! Typiskt. Jaja, jag fastnade på ett par bilder iaf och tar sen något försenad bussen till Tekniska, byte till ett försenat tåg och kommer ut till Ambassaden precis till när de stänger en timma för lunch. Ännu mer typiskt! Promenerade runt en sväng, åt min lunchlåda i solen och värmde mig sedan inne på Vi-butiken ett par minuter. Klockan 13 hängde jag på låset och lämnade in min visumansökan, de hade problem med datorerna så jag måste åka ut på måndag igen för att hämta det.

Väl inne i stan igen knatade jag till Wasa Vaccination för att ta spruta nr 2 av Twinrix, få kolera-vaccin samt recept på malariatabletter. Var tokmycket folk, fick vänta i 1h40min *gääääsp* Blev helt seg efter det. Hann iaf i tid till min fikadate vid centralen. Gott med lite te på eftermiddagen, spetsat med min egna medtagna kaffegrädde :) Innan jag åkte hem så slank jag in på Apoteket och hämtade ut malariatabletterna, köpte även Resorb vätskeersättning, diarrépiller och alcogel.
Bäst att vara ordentligt förberedd :)

Ingen träning idag alltså men jag är helt slut ändå... Nu ligger jag och myser med Frida och glor på tv. Ska snart ta första dosen (av två) kolera-vaccin, (tas oralt) hoppas det inte smakar alltför blääääää. Och om en timma börjar Top Model *woho*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför trodde du att du har pco? *nyfiken*

Linda sa...

Coolt att åka till Afrika! :)

Unknown sa...

Kommer du att ha nåt internet på resan? Så du kan blogga? Via mobil eller nåt? TOKFIN bild på dej i presentationen.. *dreggel* Rosa klänning o allt.. *oh* KRAM

Anonym sa...

Verkar som halva apotetket ska med när du ska iväg, jobbigt med strulet med fotandet .
ha en trevlig helg