onsdag 25 februari 2009

Ett stressat lugn

Känner mig både stressad och lugn på samma gång. Är grymt stressad över att jag inte hinner plugga så mycket som jag skulle behöva för att klara av alla delprov på tentan på lördag. Å andra sidan är jag lugn för jag _behöver_ faktiskt inte klara allt, det finns massor av tillfällen för omtentor. Kommer nog att fokusera mest på att klara den praktiska delen, anatomin, biomek och pt-filisofin, resten tar jag som det kommer....

Iaf, träningen då? Har kommit igång ganska bra efter semesteruppehållet (Tanzania/förkylning/PT-skola) och körde 4 korta pass löpning och 3 styrketräningspass förra veckan. Och maten? Erhm, jao jag äter... och det ganska mycket. Mat är gott. Jobbar-brallorna börjar bli redigt tajta över rumpan nu. Har bestämt mig för att starta en diet nu i mars, får bli den 2/3, dvs på måndag. Jag gillar att göra nystarter på måndagar, tror inte jag är speciellt ensam om det... Fler än en gång har man ju hört orden.... "-Jag börjar på måndag".

Kommer nog att börja med att köra lite atkins ett par dagar, bara för att få den där turbostarten som ett par kilo vätske-nedgång ger mig. Få lite psykisk motivation i början, för att se att det verkligen händer saker. Sedan gå över till en "normal" dietkost, ca 1600-2000kcal (beroende på träning), med relativ hög dos protein och kolhydrater främst i samband med träning.

Blir till att spendera söndagen till matshopping och matlåde-fix. En diet blir ju så mycket enklare när man har färdiga matlådor i frysen att ta utav.

3 kommentarer:

Alfa Tik sa...

Tänkte att jag skulle ha kommenterat ditt slit och hur duktig du har varit, på jobbet, men det blev liksom inte av. Det är mest nyckelpyssel och kundproblem som är i fokus. Så trist jag är...!

Tack för din inbjudan till träning men jag kämpar på hemma med min crosstrainer och lite stretching. Försöker öka takten i skogen också men det får inte gå ut över hundarnas rastning. Dom är prio 1 när vi är ute.

Linda sa...

Välkommen till studentens underbara värld - konstant ångest för något! ;) Nejdå, dina tentor kommer att gå utmärkt, jag lovar. Du är smart! :)

Anonym sa...

Hmmmm... Ja jag börjar väl inse att jag själv inte kan äta så mycket fett och godis som jag gör nu utan att långsamt bli tjockare och tjockare. Bot och bättring utlovas!