lördag 24 januari 2009

Ätardag

Fick en fråga angående ätardagar under mina dieter... tänkte att jag kunde svara med ett litet inlägg om det. De gånger jag verkligen gått in för att gå ner i vikt och vässa till formen lite så har jag alltid varit så sjukt motiverad. När jag har den känslan så behöver jag inte direkt några ätardagar utan jag klarar mig bra ändå. De ätardagarna jag hade i höstas under "Body-Open-dieten" hade jag klarat mig utan (tror det var tre st) och de hade jag i samband med sociala tillställningar.

Så nu i efterhand så tror jag det är mitt undantryckta sockerberoende som ploppat upp till ytan efter att ha legat å grott ett tag.. Jag behöver bestämma mig igen för att hålla en diet (inte nödvändigtvis en diet i syfte att gå ner i vikt) så jag inte faller i sånna här fällor. Jag är tyvärr bottenlös när det gäller skräpmat och godis.

Min största utmaning när det gäller vikten är nog att kunna hålla en stabil vikt och äta vettig mat och normala mängder godis. Det är en väldigt svår balansgång för mig men jag tycker att jag faktiskt blir lite bättre hela tiden.

3 kommentarer:

Johanna Lundberg sa...

jag har samma problem med skräpmaten och godiset, finns ingen hejd på mig! usch!

Anonym sa...

Härlig blogg du har...

Anonym sa...

va roligt att du gjorde ett inlägg om det :) ja du, den där berömda balansen...alltid lika önskvärd och alltid lika svår att få till :)
mvh kajsa