torsdag 2 oktober 2008

Storstädning.

Två senaste dagarna har jag storstädat i systemet, jag har gjort en sk. gall/leverrening (länk i förra inlägget). Anledningen till den var att jag senaste veckan inte gått ner i vikt som jag borde ha gjort på den lilla mängd mat jag ätit (2000kcal) utan gått upp istället. Om det här påhittet fungerar återstår att se, just nu har jag bara en ohygglig sveda i den bakre regionen pga alla toalettbesök och då har jag ändå supermjukt toalettpapper. Lite besviken är jag på storleken på stenarna som kommit ut, de har sett ut som små ljusgröna ärtor, jag trodde det skulle finnas större bumlingar i mig =). Ska bli spännande och se vad som händer med vikten, under reningen gick jag ner 2,1kg men då inkluderar ju det en total fasta på 23 timmar.

Idag har jag fixat matlådor, torsk och kyckling-lådor är gjorda så jag har mat under hela jobbhelgen. Noggrann räkning på kalori och protein-innehåll, jag ska fan inte gå upp i vikt för att jag räknar fel iaf. Jag är verkligen supermotiverad för det här nu, känns roligt. Det bästa av allt är nog att jag inte är sugen på godis alls längre, det är mycket lättare att stå emot suget när jag har ett så tydligt närliggande mål.

Länk till foto-tävlingen jag ska tävla i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Erik och jag är nyfikna att prova kuren.. =)

Evelina sa...

Gör det inte samtidigt om ni inte har tillgång till två toaletter ;-)